online jelenlét krízishelyzetben

Online jelenlét krízishelyzetben

Előző bejegyzésemben arról írtam, hogy Mit tehetnek a vállalkozások krízishelyzetben. Ha az Ön vállalkozása már áttért a krízismenedzsmentre, a fogyasztók megújult igényeihez alakította a kínálatát (termékek, szolgáltatások), akkor következő lépésként javasoljuk az online jelenlét felülvizsgálatát.

Jelenleg a fogyasztók inkább a tartósélelmiszereket, tisztító és fertőtlenítőszereket keresik, de ez a helyzet pár hét leforgása alatt meg fog változni. Más termékek iránt is megnő majd a kereslet, és fokozott igény mutatkozik online megrendelhető szolgáltatásokra is (pl. étel házhozszállítás). Az emberek személyes kontaktus nélkül, az otthonuk biztonságából akarják majd rendeléseiket leadni. A kereskedelem a válság hatására át fog rendeződni. Eddig a kisebb boltok szenvedtek a hipermarketek és a bevásárlóközpontok térnyerésétől, most pedig az online kereskedelem fog jelentős vásárlói tömeget elhódítani ez utóbbiaktól.

Itt az ideje, hogy fejlessze weboldalát

Használja ki az elkövetkező pár hetet arra, hogy felkészüljön az új helyzetre! Ha esetleg még nincs weboldala, készítessen gyorsan egyet. Ha már van, tegye vásárlóbaráttá, alakítsa át, kereső-optimalizálja, hogy jobb helyre kerüljön a Google kereső találati listáján, hogy weboldala jobban a vásárlók szeme előtt legyen.

Az online jelenlét krízishelyzetben gyors lépéseket kíván

Weboldal készítés gyorsanGyorsan kell lépnie, mielőtt a versenytársai felocsúdnának.  Éppen ezért mi most nem vállaljuk komplett webáruházak kialakítását, mert tapasztalatból tudjuk, hogy a munka akár 1-2 hónapot is igénybe vehet. Addigra Ön elveszítheti versenyelőnyét, a vevők pedig másnál fogják megvenni a termékeket, mástól veszik igénybe a szolgáltatásokat.

Mit javaslunk Önnek?

  • A lehető leggyorsabb megoldás az, ha bérel egy webáruházat pl. a Shoprentertől. A webáruház beállításait, a termékek feltöltését ránk bízhatja. Sőt, tanácsot is adunk az ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató elkészítéséhez.
  • Ha szolgáltatásokat kínál, mi vállaljuk, hogy akár 1 hét alatt készítünk Önnek egy blog oldalt.
  • Ha már van blog oldala vagy webáruháza, akkor keresőoptimalizáljuk azt, és javaslatot teszünk a tartalom átalakítására, hogy az még inkább segítse a konverziót.

Ki lehet a jelen helyzet a nyertese? Az, aki gyorsan lép és aki kitartó. Aki új utakat, új értékesítési és kommunikációs forrásokat keres, és nem utolsó sorban az, aki a válság idején is reklámoz. Ilyenkor a cégek többségének első reakciója a költségcsökkentés, ami először a marketing költések leállítását jelenti. Ön ne tegye!

Online jelenlét krízishelyzetben még hatékonyabban

HatékonyságAz egyébként is szűkösebb keretből kell kihozni a lehető legtöbbet, amit csak a hatékonyság fokozásával lehet megvalósítani. Tapasztalatból tudjuk, hogy pl. Google ads és Facebook hirdetésekre rengeteg pénzt el lehet költeni. Sokszor ennek egy része ablakon kidobott pénz. Önnek olyan hirdetésekre van szüksége, amelyek vásárlókat/ügyfeleket hoznak Önnek. A reklám nem csak attól hatékony, hogy milyen kampánybeállításokat alkalmaz, hanem attól is, hogy mit és hogyan kommunikál.

Sőt, az online jelenlét krízishelyzetben fokozottan igényli a minden részletre kiterjedő marketing stratégiát. Hatékonyságot csak úgy lehet növelni, ha minden egyes reklám, minden üzenet, amit valamilyen formában a cége eljuttat a vevőihez/ügyfeleihez, egy irányba mutat. Egy hasonlattal élve egy cég kommunikációja olyan, mint egy gyöngysor. Ha a szemek nincsenek felfűzve, akkor a szanaszét gurulnak. Valamelyik célba talál, valamelyik nem. A szemeket a marketing stratégia fűzi egységes egésszé.

Az biztos, hogy a krízishelyzet pár hónap múlva véget ér. Cége mostani kommunikációja meghatározhatja vállalkozása sorsát, sikerét vagy kudarcát. Nagy tétje van annak, hogy most mit és hogyan tesz. Marketing tanácsadással, komplett stratégia kidolgozásával állunk rendelkezésére.

Kérjük, lépjen velünk kapcsolatba >>